Sivut

lauantai 28. tammikuuta 2012

Ongelmia konttorilla

Viime sunnuntaina olin menossa punttisalille. Kännykkä tärisee taskussa. Hätääntynyt naisen ääni konttorilta selittää, että palvelin ei toimi. Muut tiimin jäsenet eivät joko ole piuhan päässä tai heitä ei saada kiinni puhelimella.
Eipä siinä muu auta kuin jättää treenit väliin ja lähteä konttorille.

Pähkäilen aikani palvelimen kanssa kunnes totean tarvitsevani jonkun, joka oikeasti osaa.
Soitan IT-tiimin jäsenelle Vladikille. Onneksi hän vastaa.
Minä: "Terve Minä tässä. Oletko kotona?"
Vladik: "Olen" (Yhteys on aika huono, mutta kuulen epävarmuuden äänessä)
Minä: "Onko PC vieressä? Tarvitsen apua"
Vladik: "On. Selvä" (Hämmennystä äänessä. Ei ollenkaan sellainen innokas auttamaan ääni kuin olin odottanut. No, toisaalta kukapa haluaa tehdä sunnuntaina töitä")

Minä: "Ongelmia serverin 16 kanssa. Ota etäyhteys siihen ja katso voitko tehdä jotakin."
Vladik: "Selvä. Miten se tehdään?"
Minä: ?????
Minä: (Mitä ihmettä. Vladik kyselee asioita, jotka tietää paremmin kuin minä. Selitinkö jotenkin epäselvästi?)
Minä: "Ihan tavalliseen tapaan. Ota vaikka remote desktop yhteys"
Vladik: "Miten se otetaan? Minulla on VPN. Käytänkö sitä?"
Minä: ???????
Minä: (Mitä hittoa. Mikä Vladikia vaivaa? Kysyy perusasioita, jotka
tietää hyvin. Onko se jurrissa? Eihän se edes juo. Alkoholiongelma, joka pidetty hyvin piilossa?)
Minä: yritän vielä selittää mitä pitäisi tehdä, kun tulen vilkaiseeksi kännykän näyttöön.
Sen sijaan että olisin soittanut IT Vladikille, olinkin soittanut  liiketoimintayksikön johtaja Vladikille.

Että sellaista.


- Posted using BlogPress from my iPad

Ei kommentteja: